Czy są tu osoby, które pamiętają Grono? Naszą klasę?
Były to pierwsze serwisy społecznościowe, które pojawiły się w sieci i miały za zadanie zbliżać do siebie ludzi. Odzyskiwać przyjaźnie i niespełnione miłości. Aż się łezka kręci.
Czym dzisiaj są „social media”, jakie spełniają funkcje? Czy są lepsze? Gorsze? A może po prostu, bez oceniania, są inne.

Social media dziś i jutro
Dzisiejsze platformy społecznościowe to bardziej narzędzia biznesowe skupiające się na dostarczeniu nam informacji i rozrywki, a nie na tym, abyśmy byli w kontakcie ze znajomymi.
Coraz częściej to algorytmy definiują to, co widzimy w każdej aplikacji. Mniej chodzi social mediom o relacje międzyludzkie, a bardziej o skoncentrowanie się na tworzonych treściach.
Mam wrażenie, że TikTok przypomina już kanał telewizyjny zamiast platformę społecznościową. Media społecznościowe stały się mniej „społecznościowe”, a bardziej „medialne”.
Szef Instagrama zapowiedział ostatnio, że w 2023 r. aplikacja skupi się na 3 obszarach:
1. Inspirowaniu ludzi do kreatywności – można się spodziewać, że Instagram doda więcej narzędzi do edycji wizualnej z wykorzystaniem rozszerzonej rzeczywistości i doświadczeń 3D
2. Pomaganiu w odkrywaniu rzeczy, które kochają – zmiany w algorytmach?
i wreszcie…
3. Rozbudowywaniu więzi między ludźmi – pomoc w nawiązywaniu kontaktów, dzieleniu się zainteresowaniami, budowaniu zaangażowania oraz rozmów wokół treści, zamiast skupianiu się tylko na samej treści.
Co z tego wyniknie? Zobaczymy.
W 2022 Instagram nie dał się nam nudzić. Myślę, że w nowym roku może być równie ciekawie. Tempo, w którym rozwijają się obecnie media społecznościowe, jest ekspresowe i ciężko nadążyć za zmianami.
Aby ułatwić sobie i Wam życie piszemy o nich na bieżąco w newsletterze Marketingowe Chilli. Warto się zapisać i śledzić te nowinki.

Social media – narzędzie biznesowe
A jeśli social media są Twoim narzędziem biznesowym, to mam dla Ciebie dobrą wiadomość. Jest jedna rzecz, która nigdy się nie zmieni.
To, co robisz w mediach społecznościowych, powinno mieć określony cel.
Jeśli w 2023 planujesz działania w social mediach i masz w stosunku do nich jakieś wątpliwości, to odpowiedz sobie na dwa proste pytania.
- Po co to robię?
- Dla kogo to robię?
Jest tylko jedno ALE. Nie wystarczy wiedzieć, co jest celem, aby go osiągnąć.
Sekretem skuteczności działań biznesowych w social mediach jest wytyczenie kroków, dzięki którym „Plan działań w social mediach na 2023 r.” dla Twojej firmy będzie realnie wykonalny w 99%!
Masz już na nie pomysł? Jeśli nie, napisz do nas.

Podsumowanie mediów społecznościowych w 2022 r
Na koniec podsyłam bardzo ciekawy artykuł, z którego dowiesz się m.in.:
- jakie trendy w social media były najpopularniejsze w 2022 roku,
- które trendy zyskają jeszcze większą popularność w 2023 roku,
- które grupy na Facebooku i Linkedinie były modne,
- social media jako platformy sprzedażowe – jak funkcjonują?
Miłego czytania!
Wszystko, co ważne jest w internecie, ale nie każdy ma czas wszystko przeglądać. Odpocznij! A newsy marketingowe my przejrzymy za Ciebie!
Wypełnij formularz, a piekielnie konkretny newsletter Marketingowe Chilli zagości w poniedziałek w Twojej skrzynce.
Dzięki temu nie przegapisz wartościowych informacji ze świata marketingu!
