Skip to main content

Czy są tu osoby, które pamiętają Grono? Naszą klasę? 

Były to pierwsze serwisy społecznościowe, które pojawiły się w sieci i miały za zadanie zbliżać do siebie ludzi. Odzyskiwać przyjaźnie i niespełnione miłości. Aż się łezka kręci.

Czym dzisiaj są „social media”, jakie spełniają funkcje? Czy są lepsze? Gorsze? A może po prostu, bez oceniania, są inne.

Jak pisać skuteczne posty w mediach społecznościowych

Social media dziś i jutro

 

Dzisiejsze platformy społecznościowe to bardziej narzędzia biznesowe skupiające się na dostarczeniu nam informacji i rozrywki, a nie na tym, abyśmy byli w kontakcie ze znajomymi. 

Coraz częściej to algorytmy definiują to, co widzimy w każdej aplikacji. Mniej chodzi social mediom o relacje międzyludzkie, a bardziej o skoncentrowanie się na tworzonych treściach.

Mam wrażenie, że TikTok przypomina już kanał telewizyjny zamiast platformę społecznościową. Media społecznościowe stały się mniej „społecznościowe”, a bardziej „medialne”. 

Szef Instagrama zapowiedział ostatnio, że w 2023 r. aplikacja skupi się na 3 obszarach:

1. Inspirowaniu ludzi do kreatywności – można się spodziewać, że Instagram doda więcej narzędzi do edycji wizualnej z wykorzystaniem rozszerzonej rzeczywistości i doświadczeń 3D

2. Pomaganiu w odkrywaniu rzeczy, które kochają – zmiany w algorytmach?

i wreszcie…

3. Rozbudowywaniu więzi między ludźmi – pomoc w nawiązywaniu kontaktów, dzieleniu się zainteresowaniami, budowaniu zaangażowania oraz rozmów wokół treści, zamiast skupianiu się tylko na samej treści.

Co z tego wyniknie? Zobaczymy. 

 

W 2022 Instagram nie dał się nam nudzić. Myślę, że w nowym roku może być równie ciekawie. Tempo, w którym rozwijają się obecnie media społecznościowe, jest ekspresowe i ciężko nadążyć za zmianami.

Aby ułatwić sobie i Wam życie piszemy o nich na bieżąco w newsletterze Marketingowe Chilli. Warto się zapisać i śledzić te nowinki.

jak pisać skuteczne posty w mediach społecznościowych

Social media – narzędzie biznesowe

 

A jeśli social media są Twoim narzędziem biznesowym, to mam dla Ciebie dobrą wiadomość. Jest jedna rzecz, która nigdy się nie zmieni.

To, co robisz w mediach społecznościowych, powinno mieć określony cel. 

Jeśli w 2023 planujesz działania w social mediach i masz w stosunku do nich jakieś wątpliwości, to odpowiedz sobie na dwa proste pytania. 

  1. Po co to robię? 
  2. Dla kogo to robię?

Jest tylko jedno ALE. Nie wystarczy wiedzieć, co jest celem, aby go osiągnąć. 

Sekretem skuteczności działań biznesowych w social mediach jest wytyczenie kroków, dzięki którym „Plan działań w social mediach na 2023 r.” dla Twojej firmy będzie realnie wykonalny w 99%!  

Masz już na nie pomysł? Jeśli nie, napisz do nas.

Jak pisać skuteczne posty w mediach społecznościowych

Podsumowanie mediów społecznościowych w 2022 r

 

Na koniec podsyłam bardzo ciekawy artykuł, z którego dowiesz się m.in.:

  • jakie trendy w social media były najpopularniejsze w 2022 roku,
  • które trendy zyskają jeszcze większą popularność w 2023 roku,
  • które grupy na Facebooku i Linkedinie były modne,
  • social media jako platformy sprzedażowe – jak funkcjonują?

–> przechodzę do artykułu

Miłego czytania!

Wszystko, co ważne jest w internecie, ale nie każdy ma czas wszystko przeglądać. Odpocznij! A newsy marketingowe my przejrzymy za Ciebie!

Wypełnij formularz, a piekielnie konkretny newsletter Marketingowe Chilli zagości w poniedziałek w Twojej skrzynce.

Dzięki temu nie przegapisz wartościowych informacji ze świata marketingu!

Marketingowe Chilli
.

Leave a Reply