Bądź tam, gdzie jest Twój klient

Ile czasu dziennie spędziłaś / spędziłeś dzisiaj na Facebooku? 

Zanim odpowiesz “tylko chwilę”, sprawdź prawdziwą liczbę w swojej aplikacji. Tylko zrób to na siedząco, bo może się okazać, że spędzasz tam ponad dobę miesięcznie. 

A jakie są statystyki? 

  • średni czas używania mediów społecznościowych to 2 godziny dziennie,
  • korzysta z nich 47% Polaków, 
  • na przeciętnego użytkownika internetu przypada ponad 7 różnych kont w social media (Raport „Digital 2019”). 

Warto sobie uświadomić, że przeglądając media społecznościowe nie obserwujemy tylko znajomych. Obserwujemy też mnóstwo reklam i aktywności firm. Dzięki temu portale społecznościowe zarabiają, a my, jako prywatni odbiorcy możemy z nich korzystać za darmo. 

Zasada jest prosta – mamy być tam, gdzie jest nasz klient. Jeżeli Twój klient ma 70 lat, to komunikacja na Facebooku raczej nie jest dobrym pomysłem, bo większość 70 latków nie korzysta z internetu. Jeżeli Twoim klientem jest 30 letnia kobieta, to użycie mediów społecznościowych zwiększy szansę na dotarcie do niej z naszym komunikatem. 

Zapraszam Cię do cyklu: Przewodnik po Facebooku. Będę w jego ramach publikować artykuły dla przedsiębiorców, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę z marketingiem internetowym. Poniżej znajdziecie korzyści z prowadzenia fanpage. Potraktujcie to jako wprowadzenie i rozgrzewkę przed kolejnymi materiałami, które już niebawem pojawią się na moim blogu.

Korzyści z prowadzenia fanpage

Korzyści z prowadzenia fanpage – strony firmowej na Facebooku 

Po pierwsze, Facebook daje nam możliwość nawiązania relacji z Twoim klientem. Możesz pokazać mu swoje wartości, opowiedzieć o sobie, ale przede wszystkim – dostajesz wielką szansę na zbudowanie zaufania i więzi. 

Dzięki niemu, możesz na bieżąco informować swoich klientów o aktualnościach, promocjach i zmianach w ofercie. Pamiętaj jednak, że użytkownicy Facebooka nie logują się na swoje konta, żeby poczytać o Twoich promocjach. Dużo większą część Twoich treści powinny stanowić posty, które dają realną wartość Twojemu klientowi. 

Przykład: 

Jeżeli prowadzisz sklep ogrodniczy, to zamiast każdego dnia pokazywać kwiaty ze swojej oferty, pokaż jak je pielęgnować oraz opowiedz jak je wkomponować w wygląd ogrodu.  Dzięki temu osoby, które zakładają swoje ogrody będą zainteresowane Twoim profilem i będą chętnie do niego zaglądać. 

Facebook daje również możliwość promowania swoich postów i tworzenie reklam. Dzięki temu możesz dotrzeć do nowego grona odbiorców, którą możesz sam spersonalizować. 

Poprzez Facebooka możesz również odpowiadać na pytania klientów i rozmawiać z nimi poprzez Messenger. Coraz więcej odbiorców wybiera ten sposób komunikacji z firmami i oczekuje szybkich odpowiedzi. Daje to możliwość szybkiej i sprawnej obsługi klienta z efektem WOW! 

Kolejną korzyścią prowadzenia strony firmowej na Facebooku jest możliwość dodania oferty oraz prowadzenia sklepu na Facebooku. To kolejny krok, który umożliwia Twojemu klientowi szybkie zakupy. 

Facebook daje możliwość zakładania również grup. To fantastyczne narzędzie, które umożliwia nie tylko Twój kontakt z klientami, ale również wymianę doświadczeń oraz stworzenie społeczności. Przykładem może być tutaj blogerka Pani Swojego Czasu, która stworzyła społeczność wokół swojej działalności w dwóch grupach na Facebooku. 

Jednak, aby działalność na Facebooku przynosiła realne korzyści należy pamiętać o stworzeniu strategii komunikacji oraz publikowaniu dobrych i wartościowych treści. Powinniśmy też zadbać o spójności pomiędzy Facebookiem, a naszym wizerunkiem w kontaktach bezpośrednich i innymi mediami społecznościowymi. 

Jak komunikować się się z klientem, żeby go zaciekawić? Co zrobić, żeby zaciekawienie klienta przekuło się w sprzedaż? Jak zarządzać swoim fanpage, aby praca nad nim nie zajmowała nam tyle czasu? O tym wszystkim przeczytacie w kolejnej części przewodnika po Facebooku.

.

Zostaw komentarz