W tym artykule znajdziecie odpowiedź na pytania:
– Jak wygląda współpraca z wirtualną asystentką?
– W jaki sposób rozliczam się z klientami?
– Jak dokumentuję swoją pracę?
– Jak wyglądają początki współpracy?

Artykuł jest skierowany przede wszystkim do osób, które chcą rozpocząć ze mną współpracę, ale zastanawiają się, jak ona będzie przebiegać. Odpowiadam w nim na pytania, które zazwyczaj zadają mi klienci w pierwszych rozmowach.

 

Umowa

Pierwszym krokiem jest podpisanie umowy. Bez niej nie rozpoczynam swojej pracy. To zabezpieczenie zarówno dla mnie, jak i dla klienta, w którym ustalone są kwestie dotyczące m.in.: poufności i praw autorskich. Umowę zawsze wysyłam do wglądu, a jeżeli klient chce zmienić jakiś zapis, to o tym dyskutujemy i wprowadzamy poprawki, które są zadowalające dla obu stron.

 

Podpisywanie umowy wirtualna asystentka

Pierwsze spotkanie

Współpraca ze mną zazwyczaj rozpoczyna się od spotkania na Skype. To taki moment, w którym mamy możliwość bliżej się poznać i stworzyć plan działania na najbliższy czas. Określamy wtedy zadania i cele oraz ustalamy zasady współpracy: w jakich godzinach pracujemy, jak nam najwygodniej się ze sobą komunikować, co jaki czas umawiamy się na spotkania oraz jak technicznie rozwiązujemy niektóre kwestie.

 

Jak wygląda codzienna praca?

Na pierwszym spotkaniu omawiam również z klientami to, w jaki sposób pracuję na co dzień. Zapoznaje ich z aplikacją Asana, która służy do zarządzania projektami i do której oboje mamy dostęp oraz opowiadam o rozbijaniu dużych projektów na mniejsze. Kolejną aplikacją, do której mam dostęp zarówno ja, jak i klient jest wspólny folder na Dysku Google. To tam udostępniam klientom wszystkie dokumenty, nad którymi pracuję. Dysk Google jest świetnym sposobem na wymienianie się informacjami oraz pracowanie nad wspólnymi dokumentami w jednym czasie, bez konieczności wysyłania co chwilę nowych załączników mailem.

Podczas współpracy zazwyczaj informacjami wymieniamy się poprzez maila, a jeżeli kwestia wymaga dłuższego omówienia, to spotykamy się na Skype. Wszystkie terminy ustalamy wcześniej, a przed rozmową na Skype przesyłam plan spotkania, dzięki czemu rozmowy przebiegają sprawnie i dotyczące jedynie koniecznych kwestii.

 

Rozliczanie pracy

Swoją pracę zazwyczaj rozliczam godzinowo. Oferuję kilka pakietów, które w zależności od opcji, ważne są przez 1 lub 2 miesiące. Zarówno wszystkie wykorzystane godziny, jak i zadania, które w czasie swojej pracy wykonałam, zapisuję w Arkuszu Google. Dzięki temu klient ma stały dostęp do informacji o ilości wykorzystanego pakietu oraz zrealizowanych zadaniach.

Bardzo cenię sobie dobrą współpracą z klientem, zbudowaną na szczerym komunikacie. O wartościach, którymi kieruję się w biznesie, często piszę na Instagramie oraz na Facebooku, np. tutaj

A jeżeli zastanawiasz się, jakich metod używam w codziennej pracy, to spodoba Ci się artykuł o Design Thinking. 

Jeżeli masz jakiekolwiek pytania dotyczące współpracy ze mną, śmiało pisz lub dzwoń. 😉

Wszystko, co ważne jest w internecie, ale nie każdy ma czas wszystko przeglądać. Odpocznij! A newsy marketingowe my przejrzymy za Ciebie!

Wypełnij formularz, a piekielnie konkretny newsletter Marketingowe Chilli zagości w poniedziałek w Twojej skrzynce.

Dzięki temu nie przegapisz wartościowych informacji ze świata marketingu!

.
newsletter Marketingowe Chilli

Zostaw komentarz