To mój drugi artykuł o Facebooku. W pierwszym pisałam o tym, że Facebook odgrywa ważną rolę w promocji firmy oraz wymieniłam korzyści jakie niesie jego prowadzenie.  Dzisiaj idę krok dalej i pokazuje co zrobić, aby konto, które prowadzimy było fajne i ciekawe. 

Co to znaczy “ciekawe konto na Facebooku”? 

Ale zacznijmy od początku. Czym tak naprawdę jest “ciekawe konto na Facebooku”? Moim zdaniem to przede wszystkim konto, które zatrzyma naszych odbiorców, wzbudza ich reakcje, angażuje w dyskusje i skłania do udostępniania treści. 

Najważniejszym aspektem jest tutaj dobra znajomość swojej grupy odbiorców, co innego będzie ciekawić grupę nastolatków, a co innego fanki rękodzieła.

Ciekawe konto na Facebooku 

Jak wzbudzić ciekawość na Facebooku? 

1. Unikaj monotonii 

Monotonia to cichy zabójca mediów społecznościowych. Odbiorcy się przyzwyczajają do takich samych treści, więc po pewnym czasie przestają zwracać na nie uwagę. Testuj różne formaty, treści, grafiki – niech Twój profil będzie różnorodny. 

2. Wchodź w interakcję z odbiorcami 

Komunikacja w mediach społecznościowych nie powinna przypominać monologu, lecz dyskusję. Powinna to być jedna z Twoich najważniejszych zasad. 

Przykład: Jeżeli produkujesz własne produkty (np. ubrania) i wahasz się czy wprowadzić do sklepu nową bluzkę w kolorze czerwonym, czy zielonym to zapytaj się o to odbiorców. Dzięki temu nie tylko zyskasz ich zaangażowanie, ale przy okazji zbadasz potrzeby klientów. Taka ankieta na pewno pomoże Ci dokonać właściwy wybór. 

3. Zaznajom się z real time marketingiem 

Real time marketing to marketing, który wykorzystuje aktualne wydarzenia. Jeżeli odpowiednio dobrze znamy naszych odbiorców i wiemy jakie tematy ich poruszają to powinniśmy być z nimi na bieżąco. Możemy wykorzystać emocjonalne tematy do zbudowania więzi z naszymi odbiorcami i pokazania solidarności. 

4. Ogranicz reklamowanie swoich produktów 

To podstawowy błąd, który popełniają początkujący przedsiębiorcy: zakładają swoją stronę na Facebooku i kilka razy dziennie zarzucają swoich odbiorców ofertami produktów. A przecież my nie przeglądamy Facebooka po to, aby oglądać oferty. Dlatego reklamowanie swoich produktów ogranicz do minimum. Dawaj w zamian to swoim odbiorcom więcej merytorycznych treści (o czym mówi kolejny punkt).

5. Prowadź live z ciekawymi ludźmi 

Nagrania live to bardzo fajny format. Dobrym pomysłem jest nagrywanie na żywo spotkania z ciekawym gościem. To nie tylko pomoże Ci dotrzeć do Twoich obecnych odbiorców, ale również do fanów Twojego gościa. Nagrania live to również doskonały sposób, aby pokazać swoją wiedzę i budować markę. 

6. Zadbaj o odpowiednią oprawę graficzną 

Ładne, spójne grafiki to dodatkowy atut każdego profilu w mediach społecznościowych. Jeżeli korzystasz z ogólnego dostępnej Canvy to pamiętaj, aby nie korzystać z gotowych szablonów. Jeżeli użytkownicy widzieli Twoją grafikę na 5 innych profilach w przeciągu ostatnich tygodni to możesz być raczej pewny, że nawet nie zatrzymają na niej wzroku.   

Pamiętaj o testowaniu i statystykach

Kiedy już zaczniemy wprowadzać zmiany na naszą stronę – to pamiętajmy również o testowaniu i statystykach. Doskonale wiem, że czasami jest to trudne, szczególnie, gdy nasze grono odbiorców jest małe. Ale próbuj wyciągać wnioski nawet z tej niewielkiej ilości danych. Dzięki temu upewnisz się, że grupa docelowa została dobrze określona. 

W statystykach znajdziesz informacje np. o tym, które posty były najchętniej klikane, które mają największy zasięg, w jakich krajach mieszkają Twoi odbiorcy, w jakich godzinach najczęściej korzystają z mediów społecznościowych. Korzystaj z tych informacji przy tworzeniu i planowaniu treści. 

I jeszcze jedna, najważniejsza rzecz 

Na koniec chciałabym Ci jeszcze przypomnieć o jeszcze jednym, najważniejszym aspekcie. BĄDŹ SOBĄ! Nie pozwól aby, liczba lajków była dla Ciebie ważniejsza niż Twoje wartości i autentyczność. Czasami mniej, znaczy więcej 😉 

.

Zostaw komentarz